Używasz przestażałej przeglądarki. Zaktualizuj ją by cieszyć się możliwościami naszej strony

Ładowanie strony...

Informacje o Uldze na innowacyjnych pracowników

Ulga na innowacyjnych pracowników obowiązuje od 2022 roku i jest ściśle powiązana z Ulgą B+R w zakresie możliwości dodatkowego odliczenia kosztów osobowych tj. zatrudnienia innowacyjnych pracowników na podstawie umowy o pracę lub umów cywilnoprawnych (umowa zlecenia, o dzieło).

Od roku 2022 ustawodawca umożliwił dodatkowe odliczenie wydatków na zatrudnienie pracowników zaangażowanych w prace B+R do 200%.
Dzięki nowej zachęcie podatkowej przedsiębiorca zyskał możliwość odliczenia całości kosztów osobowych w przypadku, gdy w danym roku podatkowym wysokość kosztów kwalifikowanych Ulgi B+R przewyższy wysokość dochodu lub podstawy opodatkowania, lub też przedsiębiorca wykaże za dany rok stratę podatkową. W ten sposób przedsiębiorca nie musi czekać na możliwość dodatkowego odliczenia 200% kosztów zatrudnienia innowacyjnych pracowników w kolejnych latach, bowiem posiada taką możliwość bezpośrednio po zakończeniu roku podatkowego.

Ulga na innowacyjnych pracowników umożliwia podatnikowi będącemu płatnikiem podatku dochodowego oraz zryczałtowanego podatku dochodowego odliczenie (potrącenie) nieodliczonych kosztów kwalifikowanych Ulgi B+R za poprzedni rok podatkowy - w formie miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy w stosunku do innowacyjnych pracowników zaangażowanych w działalność badawczo-rozwojową.
Innowacyjny pracownik to pracownik, który co najmniej 50% czasu poświęca na realizację działalności B+R – umowa o pracę, umowa zlecenia, umowa o dzieło.

Ulga dostępna jest dla firm, które w związku z inwestycjami w danym roku nie wykazały dochodu lub wielkość podstawy opodatkowania jest niewystarczająca do spożytkowania całości kosztów kwalifikowanych Ulgi B+R. Ulga na innowacyjnych pracowników umożliwia rozliczenie Ulgi B+R w przypadku straty podatkowej lub niewystarczającej podstawy opodatkowania/dochodu w następnym roku podatkowym w formie zaliczek podatkowych.